Så funkar det

Bra att veta (FAQ)

Här hittar du svar på en del praktiska frågor som kan vara bra att känna till nu när vi ska leverera våra fina produkter till dig.
Vi gör affärer med företag, myndigheter och organisationer, stora som små är ni välkomna till oss på Källs.

Hur beställer jag?

Beställning
Du som kund kan ringa oss (Vi är väldigt trevliga och kunniga) på 0476-214 80 eller 08-22 14 80. Eller så går du in på vår hemsida www.kalls.se och lägger din beställning snabbt och enkelt där. Eller så kan du skicka ett mejl till oss på info@kalls.se så kommer det en orderbekräftelse inom kort. Du kan till och med skicka ett brev till oss om du vill.

Adress
Källs Materialhantering AB
Växjövägen 321
343 71 Diö

Vad händer när jag gör en beställning?

Bekräftelse
När du lägger en beställning hos oss får du alltid en bekräftelse från oss till din mejl. Där står det bl.a. vad du har beställt, vart vi tänker skicka det och vilken dag vi planerar att lasta det på lastbilen. Kolla så att uppgifterna stämmer och att vi förstått dina önskemål. Om det skulle vara något som inte stämmer så kontakta vår trevliga kundtjänst omgående så rättar vi till det.

Kreditbedömning
Vi gör alltid en kreditbedömning innan vi godkänner din order om du har önskat att betala mot faktura. Godkänns den inte kontaktar vi dig och du har då möjlighet att betala i förskott.

Hur betalar jag och vad kostar det?

Pris
Våra priser visas alltid exklusive moms. Vill du se vad det kostar inklusive moms kan du enkelt ändra den inställningen när du lagt vara i kassan.

Frakt
Frakt inklusive eventuella emballagekostnader visas i kundkorgen. Våra fraktpriser gäller inom Sverige. För frakter utanför Sveriges gränser vänligen kontakta vår trevliga kundtjänst. Om det tillkommer några extra avgifter i samband med frakten. Exempelvis om du som kund inte är på angiven adress och tar emot ditt gods. Så debiterar vi dessa avgifter i efterhand.

Betalningssätt
Hos oss kan du betala via faktura eller i förskott med betalkort.

Faktura
Vid faktura gäller 20 dagar netto. Levererade varor förblir Källs Materialhanterings egendom tills full likvid erlagts. Försäljningsvillkor enligt branschrekommendationerna i NL-09.

Behöver ni hjälp med finansiering?

Då kan vi oftast hjälpa till med ett förmånligt leasingavtal. Kontakta vår kundtjänst
Så hittar vi en bra lösning till dig.
0476–214 80, info@kalls.se

När och hur får jag min leverans?

Leveranstid
De flesta av våra varor skickas inom 3–5 arbetsdagar.
Vissa artiklar tillverkas efter beställning och tar lite längre tid. På hemsidan ser du ungefär hur lång leveranstiden är. När du sedan beställer så får du ett mer exakt leveransbesked mejlat till dig.
För leveranser utanför Sverige vänligen kontakta någon av våra säljare.

Leverans
Vi levererar varje produkt så fort det går, vilket gör att din order kan delas upp i flera leveranser.
Var också noga med att kontrollera godset när du tar emot det. Saknas det något gods eller ser du någon skada eller misstänkt skada, skriv inte på fraktsedeln utan att chauffören först har noterat det på fraktsedeln/handscannern. Då kan vi i efterhand göra en reklamation på transportskadan om godset skulle vara skadat när du sedan packar upp det. När du skriver på så godkänner du att allt gods har kommit i oskadat skick.
Om du har ett eget fraktavtal som du vill använda så går det utmärkt. Bara ange vilket vid din beställning.

Vad ska jag tänka på när jag tar emot min beställning?

Kontrollera alltid ditt gods
Vid mottagande av leverans måste eventuella synliga skador på gods eller emballage noteras på fraktsedel eller i handscannern innan leveransen kvitteras och alltså godkänns av dig. Synliga och dolda skador eller saknat gods måste anmälas till Källs inom 5 dagar från mottagandet tillsammans med uppvisande av bilder på gods samt emballage. 

Vart vänder jag mig om något inte går som det ska?

Transportskador
Synliga transportskador eller saknat gods måste noteras DIREKT till chauffören, se till att chauffören gör en notering på fraktsedeln eller i sin handscanner innan du godkänner leveransen. Synliga och dolda transportskador samt saknat gods måste anmälas till Källs inom 5 dagar. Ta kontakt via telefon, 0476-214 80 alternativt e-post: info@kalls.se